Se tallene! Derfor er anmeldelser uundværlige for din butik - TapNFC ApS

Se tallene! Derfor er anmeldelser uundværlige for din butik

Det er ikke kun for webshops, at online anmeldelser spiller en stor rolle. Nej, det viser sig faktisk, at online anmeldelser ofte har stor indflydelse på fysiske butikkers omsætning.

Rigtig mange danskere læser nemlig en forretnings anmeldelser, før de beslutter sig for, om de skal handle der. 

I denne artikel har vi samlet de vigtigste statistikker, som forhåbentlig kan belyse vigtigheden af Google-anmeldelser for lokale virksomheder. 

 

Forbedr din butiks synlighed på Google

En infografik med teksten "7 ud af 10 forbrugere bruger Google-anmeldelser til at finde virksomheder, og anmeldelser udgør 15 % af Googles rangering af lokale virksomheder."

 
Jo flere og bedre anmeldelser din butik har, desto højere vil den sandsynligvis rangere i søgeresultaterne. Positive anmeldelser viser Google, at din virksomhed er pålidelig og værd at fremhæve, hvilket kan hjælpe med at tiltrække flere kunder.

 

Gode anmeldelser giver flere kunder i butikken

Grafik der viser, at 49 % af forbrugerne siger, at positive anmeldelser er en af de vigtigste indkøbsfaktorer, og 50 % er mere tilbøjelige til at blive motiveret af en anmeldelse end en rabat.

Positive anmeldelser spiller altså en væsentlig rolle i kundernes købsbeslutninger. Når kunderne ser dine gode anmeldelser, er de mere tilbøjelige til at vælge din frem for konkurrenternes. Det er værd at bemærke at man som butiksejer skulle overveje at lægge en solid strategi for indsamling af anmeldelser næste gang man planlægger rabatkampagner. 

 

Positive anmeldelser øger din omsætning

Inforgrafik der viser, at virksomheder med minimum 200 anmeldelser genererer dobbelt så meget omsætning. En stigning på 0,1 % i stjernebedømmelser kan øge konverteringsraterne med 25 %, og 58 % af forbrugerne ville betale mere for at støtte en virksomhed med gode anmeldelser.


Flere anmeldelser kan altså føre til en betydelig stigning i omsætningen. En virksomhed, der aktivt arbejder på at få flere positive anmeldelser, kan se markante økonomiske gevinster.

Investeringen i at få gode anmeldelser betaler sig ved at øge konverteringsraterne og tiltrække kunder, der er villige til at betale mere for kvalitetsoplevelser.

Her tager vi altså lige en pause i artiklen...

For det er selvfølgelig rigtig rart for os, når statistikkerne giver vores produkter en eksistensberettigelse, og når argumenterne bliver så stærke, så må du, kære læser, lige bære over med os. For vi bliver altså nødt til lige at linke til vores  "Anmeld os på Google" produkter. Med dem kan du nemlig føre dine kunder direkte ind på din forretnings anmeldelsesside på under 5 sekunder. Der er selvfølgelig videoer inde på produktsiderne, så du kan se det med dine egne øjne 👀


Nå! Nok om os, vi skal videre 🤭

 

Beskyt din forretning, undgå dårlige anmeldelser


Negative anmeldelser kan skade din forretnings omdømme og skræmme potentielle kunder væk.

Derfor er det afgørende at levere en god kundeoplevelse og reagere hurtigt og effektivt på feedback for at opretholde et godt omdømme og tiltrække flere kunder.

 

Denne artikel bør give en klar forståelse af, hvorfor Google-anmeldelser er uundværlige for din butik, og hvordan de kan påvirke din synlighed og omsætning positivt. Husk, at kvalitetsoplevelser og god kundeservice er nøglen til at opnå og opretholde positive anmeldelser.  

    Tilbage til artiklerne
    "Følg os" og "Anmeld os" på kort med NFC og QR. Viser Facebook, Instagram, LinkedIn og Google kortene

    Se alle vores produkter

    Her kan du se alle vores produkter, som kan hjælpe dig med at booste din virksomhed online 😎

    Alle produkter